Preferencje potencjalnych klientów kancelarii prawnych

W celu poznania preferencji potencjalnych klientów kancelarii prawnych, przeprowadzono ankietę wśród przedsiębiorców, menagerów, dyrektorów, kierowników projektów, prezesów spółek ze Śląska, Krakowa i okolic, Warszawy i okolic, Wrocławia, a także województwa podkarpackiego i zachodniopomorskiego. Skorzystano z narzędzia formularzy googla (https://docs.google.com/forms).

Link do ankiety został rozesłany do  przedsiębiorców, którzy tworzą wspólne grupy what’s upowe. Zamieszczono również na profilu na Linkedin.  Badanie przeprowadzono w październiku 2022 roku i trwało 3 dni. Ankietę wypełniło 88 osób, jednak wyniki bazują na opinii 87 osób.

Zadano  3 pytania.

Poniżej przedstawiamy uzyskane odpowiedzi:

 

Rysunek 1:
Analiza odpowiedzi na pytanie nr 1

Rysunek 2:
Analiza odpowiedzi na pytanie nr 2

Rysunek 3:
Analiza odpowiedzi na pytanie nr 3

Ważne dla przedsiębiorcy przy współpracy z kancelarią prawną:

  1. Większość klientów najbardziej ceni doświadczenie i kompetencje (55% odpowiedzi)
  2. Bardzo istotną rolę pełnią rekomendacje znajomych dla 20% ankietowanych oraz dobre opinie klientów (9%)
  3. Multi dyscyplinarność – jest najistotniejsza dla 14 % badanych
  4. Stosunkowo dla niewielu badanych wysokość stawek miała kluczowe znaczenie w opinii obsługującej ich kancelarii. Nie ma znaczenia lokalizacja kancelarii

Czym kierują się przedsiębiorcy wybierając do współpracy kancelarię prawną:

  1. Najistotniejsze jest doświadczenie w danej branży (79% ankietowanych)
  2. Współpraca z innymi podmiotami 42,5% ankietowanych
  3. Stawka za godzinę (37%) oraz sposób rozliczania godzin (30%)
  4. Ilość lat na rynku  – na które zwraca uwagę 29%

Co nie ma znaczenia w obsłudze prawnej dla ankietowanych przedsiębiorców?

  1. Ilość zatrudnianych osób (45%) i angaż pracowników nie merytorycznych (20%)
  2. Lokalizacja siedziby kancelarii (41%) i jej wygląd (33%)
  3. Doświadczenie (18,6%)

Wyniki ankiety są budujące, ponieważ klienci cenią to, co jest mocną stroną Kancelarii Radcy Prawnego Przemysław Nowak (doświadczenie w danej branży, kompetencje), a mało istotne jest dla nich to co jest jej słabą stroną (brak nie merytorycznych pracowników, ilość zatrudnionych osób). Warto zwrócić również uwagę, ze wysokość stawki za obsługę nie ma dużego znaczenia– liczy się wiedza, kompetencje, doświadczenie w branży – czyli wysoka jakość, za którą są gotowi zapłacić więcej.

Skip to content